Vergadering : Raadsplein, 12 november 2020 19:00:00

Digitale sessie avond met twee sessies. Daarnaast is er dezelfde avond nog een (in verband met financiële belangen) besloten sessie.

12 nov. 2020, 19:00

In 2006 besloot de raad om een Samenwerkingsovereenkomst met SGN aan te gaan om het PrimA4a gebied te transformeren naar een modern glastuinbouwgebied.

In overleg met de directie en aandeelhouders van SGN is besloten om de samenwerking te beëindigen omdat de transformatie van het gebied naar een modern

glastuinbouwgebied al langere tijd stagneert. SGN staat er al langere tijd financieel slecht voor. Tijdens het zomerreces is met SGN doorgewerkt aan het ontbinden van de relatie op een manier die tot overeenstemming zou leiden. Deze is nu gevonden. De raad bespreekt de voorgestelde oplossing die het college van burgemeester en wethouders nu voorstelt.

Met het open proces en participatie onder de titel Hoofddorp-Centraal wil de gemeente tot een integrale aanpak komen voor het gebied tussen het centrum en station van Hoofddorp. Onderdeel van dit gebied is de Tennislocatie Stadscentrum Hoofddorp hoort, in het Stadspark, gelegen tussen Hyde Park (nu nog Beukenhorst West) en het Raadhuisplein en omgeving. De Tennisvereniging Hoofddorp (TVH) en Stichting Tennishal Hoofddorp (STH) hebben op verzoek van de gemeente een initiatief ingediend voor herontwikkeling van de tennislocatie. De financiële en juridische haalbaarheid van dit initiatief is in overleg met de initiatiefnemers onderzocht en beoordeeld. De conclusie is dat de initiatiefnemers niet zelfstandig tot een haalbaar plan kunnen komen. Op basis van deze conclusie zijn verschillende scenario's voor ontwikkeling verkend.  Er zijn nu twee scenario's voor de ontwikkeling mogelijk. 1. De gemeente neemt het initiatief voor de herontwikkeling van de tennislocatie en de Emmaschoollocatie, met toevoeging van woningbouw op beide locaties; 2. De tennislocatie blijft zoals deze is; de Emmaschoollocatie wordt ontwikkeld met woningbouw.

De raad bespreekt deze twee scenario's.

• De raadsstukken zijn voor iedereen beschikbaar in het digitale systeem van de raad: iBabs.
    Ibabs werkt op tablets (iPads en Android), desktop computers en laptops.
    Voor tablets downloadt u de iBabs app. Op computers en laptops gaat u naar www.ibabs.eu.

Inloggen:

site: Haarlemmermeer
    emailadres: burger (alleen "burger" , meer is niet nodig); wachtwoord: burger

In iBabs staan de actuele raadsstukken, ook moties en amendementen tijdens de vergadering .
    Raadsstukken vindt u ook op www.haarlemmermeer.nl/gemeenteraad bij "raadsinformatie", daar is ook het archief van de raad. In de centrale hal van het raadhuis liggen stukken ter inzage en zijn afhaalexemplaren op papier.