Vergadering : Raadsplein, 06 oktober 2022 17:00:00

Raadsplein met de raadsvergadering (Vragenuur, De Stemmingen) en met twee sessies.

06 okt. 2022, 17:00

Raadsvergadering en sessie Raadzaal

Hierbij ook de vaststelling van de verslagen van 22 september, en van hoe de bij de raad ingekomen stukken zullen worden afgehandeld.

• 2 Het Vragenuur

17.15 - 18.15 uur
    Discussiestuk
    Archief film Gepauzeerd

De raad stelt actuele politieke vragen aan het college van burgemeester en wethouders. Tijdens het Vragenuur is er ook gelegenheid voor inwoners om de raad toe te spreken, over onderwerpen die niet die avond op de agenda staan.

Drie keer per jaar krijgt de raad een overzicht van hoe het gaat met de mobiliteit in de gemeente. Met mobiliteit wordt alle verkeer en vervoer bedoeld. Het gaat over de wegen, verkeersveiligheid, de bereikbaarheid van de verschillende wijken, de fietspaden en het fietsplan, de verbindingen met de omliggende gemeente ebn het openbaar vervoer. In deze rapportage is speciaal aandacht voor het verkeer Cruquius-Wickevoort, verkeersongevallen op de rotonde bij het Burgemeester Van Stamplein  en het parkeerbeleid in het centrum van Hoofddorp.

• 5 De Stemmingen

vanaf 20.45 uur
    Hamerstuk
    Archief film Gepauzeerd

De definitieve stemmingenlijst staat uiterlijk 20.30 uur bij de raadsstukken  van 6 oktober.

Sessie in de Heijezaaal

Het gemeentebestuur (gemeenteraad plus college) verklaart regelmatig stukken “geheim” als daar informatie in staat die op dat moment beter niet openbaar kan zijn, om de belangen te beschermen van de gehele gemeente. Dat gaat meestal over grond (bij plannen voor woonwijken of bedrijventerreinen) en financiële zaken, zoals aanbestedingen. In de sessie gaat het over de afspraken (kader) die raad en college daarover willen maken. Het is de bedoeling dat er alleen geheimhouding op stukken komt, als het écht nodig is.