Raadsplein met vier hoorzittingen tussen 14.30 en 18.00 uur, en vier sessies tussen 19.00 en 22.00 uur.

Door de corona situatie is de sessieavond van 13 januari weer volledig digitaal, in MS Teams. Dat betekent dat raadsleden vergaderen vanuit hun eigen huizen. In het raadhuis zijn alleen de voorzitters, griffiers en de technici voor ondersteuning.

De stukken van deze vergadering staan bij de raadsstukken

13 jan. 2022, 14:30

Digitale hoorzittingen in de middag, geleid vanuit de Heijezaal

Digitale sessies vanuit de Raadzaal

De gemeente wil voor 2040 20.000 woningen bouwen. Daarvoor is ook geld nodig voor de infrastructuur, groen en maatschappelijke voorzieningen bij die woningen. De sessie bespreekt hoe de gemeente die investering gaat organiseren.

Het gaat in deze sessie om de ontwikkeling van de directe omgeving van het station Hoofd-dorp. De bedoeling is dat er 15.500 woningen en 11.000 nieuwe arbeidsplaatsen komen. Het plan is nodig om een bijdrage van het Rijk te krijgen voor de kosten.

Digitale sessies vanuit de Heijezaal

Haarlemmermeer groeit de komende jaren. Daardoor is er ook een nieuwe visie nodig hoe we om willen gaan met het landschap en recreatie met name in de buitengebieden. Het karakteristieke landschap versterken en behouden staat centraal. Daarnaast moet er ruimte zijn recreatie en natuur.

In de Metropoolregio Amsterdam (MRA) werken 32 gemeenten samen. In de sessie gaat het over de gezamenlijke groei  op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen en (open-baar) vervoer en verkeer in de Metropool. Doel is samen te werken naar een regio met meerdere kernen, goede economische ontwikkeling en een aantrekkelijke leefomgeving. “Een metropool van grote klasse met menselijke maat”.