Digitale sessieavond met vier sessies. Eerste Raadsplein van 2021. Actuele Raadsstukken staan op haarlemmermeer.bestuurlijkeinformatie.nl

07 jan. 2021, 19:00

Hoofdvergadering

Er is een plan om woningen te bouwen op het genoemde perceel, dat ligt op het bedrijventerrein De Pionier. Het is de bedoeling dat De Pionier en het Bolsterrein zich ontwikkelen tot gemengd gebied: voor wonen en werken. Door de nu geldende regels is voor het bouwen toestemming nodig van de gemeenteraad.

Eigenaren van vijf woningen hebben een gezamenlijk voorstel ingediend voor de gemeentegrond achter hun woningen. In 2017 is geconstateerd dat de bewoners een perceel gemeentegrond achter hun woningen gebruiken als tuin. Voor dit gebruik was geen toestemming. Sinds 2018 is er overleg tussen de bewoners en de gemeente om te komen tot een oplossing. De gemeenteraad moet instemmen met het voorstel dat er nu ligt.

Deze sessie gaat over de verdere ontwikkeling van De Pionier en het Bolsterrein tot gebied voor woningen en bedrijven. Eerder zijn al gronden aangekocht, in 2019 is het voorbereidingsbesluit genomen, en in 2020 een bestemmingsplan vastgesteld.

Elk jaar stelt Connexxion vervoerplannen op voor onze regio, met voorstellen voor het (bus)vervoer. De gemeente let speciaal op de belangen van de inwoners en bedrijven van Haarlemmermeer. Het gaat dan om frequenties, bedieningstijden en (ontbrekende) verbindingen. Individuele inwoners, dorps- en wijkraden en ondernemersverenigingen hebben al hun mening kunnen geven.