Vergadering : Raadsplein, 25 maart 2021 19:00:00

Digitaal raadsplein met twee sessies.

Actuele Raadsstukken staan op haarlemmermeer.bestuurlijkeinformatie.nl

25 mrt. 2021, 19:00

In het stadscentrum van Hoofddorp speelt een groot aantal ontwikkelingen. Met het programma Stadscentrum Hoofddorp werkt de gemeente aann het stadscentrum van Hoofddorp speelt een groot aantal ontwikkelingen. Met het programma Stadscentrum Hoofddorp werkt de gemeente aaneen aantrekkelijk en levendig stadscentrum. Dat centrum wordt een centrale ontmoetingsplek voor iedereen die wil wonen, werken, ontspannen en winkelen. Het Stadscentrum Hoofddorp ligt grofweg tussen de Hoofdvaart, de Geniedijk, de Parklaan, Leeghwaterstraat en de Van Heuven Goedhartlaan. In dit gebied gebeurt nu zo veel, dat een samenhangende aanpak nodig is. Daarbij kijkt men ook naar ontwikkelingen buiten het gebied, zoals het Station Hoofddorp, het Fort bij Hoofddorp en ontwikkelingen in Graan voor Visch (de bereikbaarheid) en Hoofddorp Noord.

In deze sessie gaat het over de gebouwen (accomodaties) die er zijn voor maatschappelijke voorzieningen. Dat zijn gebouwen en ruimte voor zorg en gezondheidszorg, kinderdagopvang, buitenschoolse opvang, bibliotheken, cultuur, natuureducatie, avontuurterreinen, kinderboerderijen, jongerencentra, dorps- en wijkcentra, schoolgebouwen en gymzalen en sporthallen, en ruimtes voor buitensport. In het beoordelingskader gaat het over drie zaken: 1) of er voldoende meters zijn voor de voorziening; 2) hoe is de accommodatie, technisch en financieel gezien; 3) voldoet het gebruik van de ruimte aan de bedoeling en het beleid van de gemeente.