Dit zijn de raadsleden die zijn gekozen op 16 maart 2022

Tijdens de zitting van het Centraal - en Hoofdstembureau is bekend gemaakt welke kandidaten op 16 maart 2022 zijn gekozen. Hier staat het proces verbaal van de volledige uitslag. De lijst hieronder is de rangschikking per lijst.

Voorlopige uitslagen verkiezingen gemeenteraad 2022

De uitslag voor 2022 in deze tabel is voorlopig. De opkomst was in Haarlemmermeer 46,68%. De definitieve opkomst en uitslag worden vastgesteld tijdens de zitting van het Centraal Stembureau op maandag 21 maart, vanaf 10.00 uur. U kunt deze zitting ook live volgen via deze website.

Verkiezingskrant 2022

Deze week is de Verkiezingskrant voor deze gemeenteraadsverkiezingen huis-aan-huis verspreid. Helaas niet bij de adressen met een Nee-Nee sticker en helaas heeft ook de Verkiezingskrant last van bezorgperikelen.

37% van de kiezers weet nog niet op wie te stemmen

Met nog een week te gaan voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart heeft nog ruim een derde (37%) van de Haarlemmermeerse kiezers niet besloten welke partij de voorkeur heeft. Met name inwoners die bij de Tweede Kamerverkiezing op een partij stemden die bij de aankomende verkiezing niet mee doet (zoals de PVV, SP, PvdD of Volt) weten het nog niet.

Interactief: ook jongeren kiezen de gemeenteraad (klik door voor QR & speel mee)

Veel jongeren weten niet precies waarom het belangrijk is om te stemmen. Tijdens dit interactieve spel kom je erachter wat de invloed van de gemeente is, waar de gemeente over beslist en waarom het dus belangrijk is dat jij goed nadenkt over wie jouw stem verdient.