Katholieke Bond van Ouderen bezoekt de Raad

Gepubliceerd op: 06 februari 2023 15:02

Afgelopen donderdag 2 februari brachten 8 leden van de Katholieke Bond van Ouderen Haarlemmermeer (KBO) een bezoek aan de raadsvergadering. De leden zijn verwelkomd door de griffier en de burgemeester, die hebben uitgelegd hoe een raadsvergadering precies werkt, welke partijen er in de zaal zitten en welke onderwerpen er die avond op het programma stonden. Na het Vragenuur (agendapunt waarin actuele onderwerpen besproken worden) hebben raadsleden met de leden van de KBO Haarlemmermeer gegeten en met hen gesproken over wat hen dagelijks bezig houdt.

Ervaar de raad
Het is voor de Raad en het college altijd interessant als er een delegatie van een vereniging of belangengroep naar de raadsvergadering komt kijken. Zij komen naar de Raadsvergadering om met eigen ogen te zien hoe het democratisch proces op lokaal niveau werkt en om informeel het gesprek aan te gaan.

Wat doet de Katholieke Bond van Ouderen
Gemeenten, maar ook provincies, zijn voor senioren steeds belangrijker als het gaat om wonen, zorg, welzijn en de bestrijding van armoede. Op lokaal niveau blijkt vaak welke problemen senioren in hun eigen leefsituatie ervaren. De verschillende KBO verenigingen in Nederland maken zich sterk voor een samenleving waarin senioren volwaardig kunnen meedoen. Daarnaast organiseren zij verschillende activiteiten voor hun leden
De leden van de KBO Haarlemmermeer vonden het een geslaagde avond en deze wordt naar eigen zeggen in de toekomst zeker herhaald.

Ook geïnteresseerd in een bezoek aan de raad?
Klik dan hier

Ongetitelde afbeelding, 06-02-2023 15:16:29