Eerste Peilingen verkiezingen HLMR

Gepubliceerd op: 23 februari 2022 17:02

De eerste verkiezingspeiling geeft aan dat Woningbouw en Ruimtelijke ordening het belangrijkste thema is voor inwoners van Haarlemmermeer. Met bijna 60% gemiddeld en met stip op één onder de kiezers van alle partijen scoort Woningbouw voor Veiligheid en Leefbaarheid (48%) en Gezondheidszorg en Welzijn (27%)

I&O Research deed in opdracht van de gemeenteraad van Haarlemmermeer een eerste peiling met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart. De respons op het onderzoek was ongeveer net zo laag als in 2018. Toen liet de gemeenteraad ook al verkiezingspeilingen houden.

Een conclusie uit deze eerste peiling is, dat ook nu de belangstelling voor deze gemeenteraadsverkiezingen nog laag is. Een andere conclusie is, dat maar liefst 43% van de geïnterviewden nog geen keuze heeft gemaakt. 54% van de geïnterviewden geeft aan wel te willen gaan stemmen op 16 maart. In 2018 zei hetzelfde een ongeveer even groot aantal van de mensen die tóen zijn geïnterviewd. De echte opkomst was toen echter net iets meer dan 35%.

Meer over het verkiezingsonderzoek van I&O Research leest u hier