Vergadering : Raadsplein, 15 december 2022 19:00:00

Raadsplein met sessieavond, waarin drie sessies. De stukken voor deze avond staan bij de raadsstukken van 15 december.

15 dec. 2022, 19:00

Zorgfraude heeft een grote impact. De kwetsbare inwoners krijgen niet de zorg die ze

nodig hebben. En het geld van de gemeenschap wordt op een verkeerde manier besteed. Volgens de wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo 2015) en de Jeugdwet zijn moet de gemeente ervoor zorgen dat zorgfraudeurs geen kans krijgen. De gemeente wil 1) de  wettelijke taak van toezicht goed uitvoeren, en dat toezicht ook doen voor de Jeugdwet;

2) misbruik en het niet naleven van regels en wetten voorkomen en bestrijden; 3) inwoners beschermen tegen fouten en fraude van zorgaanbieders en 4) goed omgaan met het geld voor het sociaal domein.

Sessies in de Heijezaaal

Openbare buitenruimte is: wegen, fietspaden, trottoirs, groen, bruggen, openbare verlichting, verkeerslichting, sloten, kanalen en meren, ANWB borden, sportvelden, speelvoorzieningen en begraafplaatsen. Om al die zaken optimaal te beheren en toegankelijk te houden moet er worden onderhouden. Maar er moet natuurlijk ook op tijd worden vervangen. Het college vraagt de raad daarvoor om een krediet van bijna vijftien miljoen euro vrij te maken, waarvan de helft in 2023. De sessie gaat over dit krediet.