Live uitzending Gepauzeerd

Vergadering : Raadsplein, 18 februari 2021 19:00:00

Algemene vergader informatie

Raadsplein: digitale sessie avond met twee sessies.

Actuele Raadsstukken staan op haarlemmermeer.bestuurlijkeinformatie.nl

Datum:
18 feb. 2021, 19:00
Locatie:
Raadzaal

Hoofdvergadering

Raadzaal
  • Archief film Gepauzeerd
    Fragmenten
    Fragment 1 01:31:23 Download Afspelen
    Sprekersfragmenten
    Er zijn geen sprekersfragmenten
    Tijdformat: hh:mm
    vergroten Sluiten

Liander heeft aangekondigd dat door gebrek aan transformatorstations een zogenaamde stroomtransportbeperking is ingevoerd, die met name voor het oostelijk deel van Haarlemmermeer treft. Met één, en later een tweede station komt er voldoende stroomtransportcapaciteit. De sessie gaat over het krediet dat nodig is om te onderzoeken of het eerste station mogelijk kan komen in Rozenburg, ten zuiden van de Incheonweg.

• Archief film Gepauzeerd
    Fragmenten
    Fragment 1 01:23:27 Download Afspelen
    Sprekersfragmenten
    Er zijn geen sprekersfragmenten
    Tijdformat: hh:mm
    vergroten Sluiten

Het college heeft samen met de andere gemeenten van Amstelland-Meerlanden (A-M.) een redeneerlijn opgesteld over de verstedelijking en ruimtelijke ontwikkelingen in de Metropoolregio Amsterdam (MRA). Een redeneerlijn is een lijstje van uitgangspunten waarmee men kijkt naar bepaalde voorstellen en die beoordeelt. Het gaat dan (kort gezegd) over het samenbrengen van wonen, werken en bereikbaarheid, over het inzetten van landschap en recreatie, en over de water- en energiesystemen in onze regio. De raad wil de redeneerlijn van de A-M. gemeenten met het college bespreken.