Raadsplein met sessie-avond. De avond begint met een digitale hoorzitting en sessie van 17.00 tot 18.00 uur  (in MS Teams, agendapunt 1, zie onderaan deze agenda). Vanaf 19.00 uur gaat de sessieavond verder met vijf sessies vanuit het Raadhuis. De raad vergadert met inachtneming van de coronamaatregelen (zoals houden van anderhalve meter afstand). De publieke tribune is gesloten. U kunt natuurlijk wel inspreken als u dat wilt.  Aanmelden voor inspreken op 16 december kan tot woensdag 15 december, uiterlijk 12 uur, via griffie@haarlemmermeer.nl.

16 dec. 2021, 17:00

Digitale hoorzitting en sessie ..

Heijezaal

Sessies in de Raadzaal

• 2 Vragensessie

19.00 - 19.30 uur
    Discussiestuk
    Archief film Gepauzeerd

Vragen van de raad aan het college zonder actuele politieke lading.

PARK21 ligt tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep. Het meet 1000 hectare en naast het polderlandschap met landbouw ontstaat er een grootschalig groengebied met mogelijkheden voor recreatie. PARK21 is voor inwoners uit Haarlemmermeer, maar ook voor regionale en (inter)nationale bezoekers. Het werk aan PARK21 begon in 2011, de bedoeling dat het in 2040 helemaal is ontwikkeld. In de tussentijd wordt steeds bekeken hoe de ontwikkeling gaat. Als dat nodig is, worden de plannen bijgesteld, “geactualiseerd”.

In het zuiden van Hoofddorp ligt het gebied waar de wijk Lincolnpark komt. Dat wordt een gemengde duurzame wijk met woningen, scholen, een sporthal, buurtwinkels, bedrijven en zorgvoorzieningen. In plaats van de oorspronkelijke 625 tot 825 woningen, is het de bedoeling dat er 1800 woningen komen. De titel van de stukken bij deze sessie is: Verdichting en herziening grondexploitatie, stedenbouwkundig plan, concept beeldkwaliteitsplan, mobiliteitsplan, ontwerpbestemmingsplan, hogere grenswaarde Wetgeluidhinder en Milieueffectrapportage beoordeling Lincolnpark Tweede Fase Hoofddorp (2021.0002508)

Sessie in de Heijezaal

Heijezaal

Met een tweejarige pilot wil de gemeente deelautogebruik faciliteren. Aanbieders van deelauto’s hebben een gereserveerde parkeerplaats nodig voor hun auto's. Die zijn er nog te weinig,  vergeleken bij andere gemeenten.

Deze sessie gaat over verbeteringen die nodig zijn in het sociaal domein (Jeugdzorg, Wet Maatschappelijke Ondersteuning). Het college wil met de raad overleggen hoe de verbeteringen in het Haarlemmermeers model tot stand moeten komen.