Vergadering : Raadsplein, 01 april 2021 17:00:00

Digitaal Raadsplein, met Raadsvergadering (Vragenuur, Stemmingen) en twee sessies. Actuele Raadsstukken staan op haarlemmermeer.bestuurlijkeinformatie.nl

01 apr. 2021, 17:00

Hoofdvergadering

In dit tijdsblok ook het vaststellen van de verslagen 11 en 18 maart 2021; vaststelling van de afhandeling van de ingekomen stukken.

De raad stelt het college van burgemeester en wethouders actuele politieke vragen die te maken hebben met het dagelijks bestuur van de gemeente.

Een van de manieren om het tekort aan woningen te bestrijden zijn flexwoningen. Voor deze tijdelijke woningen gelden andere regels en daarom kunnen ze veel sneller gebouwd worden. Deze tijdelijke woonruimte is dan voor met name spoedzoekers, starters, jongeren (ouder dan 23 jaar) en vergunninghouders. Met flexwoningen komen permanente sociale huurwoningen vrij voor reguliere woningzoekers. En intussen is er extra tijd om permanente woningen bij te bouwen. In Haarlemmermeer zijn al drie locaties. Oosterdreef, Nieuw Vennep zou dan een vierde locatie van deze flexwoningen zijn.

In 2017 publiceerde de Rekenkamercommissie (RKC) het onderzoek “Genoeg energie voor versnelling? Een onderzoek naar duurzaamheid in de polder.” Daarin stonden aanbevelingen. De RKC heeft drie jaar later onderzocht wat er met die aanbevelingen is gedaan. Nu bespreekt de raad dat rapport: wat heeft de gemeente gedaan met de aanbevelingen uit 2017 over duurzaamheid?

Door een technische storing moesten de stemmingen worden afgebroken. In deze vergadering konden alleen de ingediende moties worden besproken. De Stemmingen worden hervat op donderdag 8 april, vanaf 22.15 uur.